Produkten - "Ledarskapet bakom det lyckade lägret"

Som tidigarenämndes kommer produkten inte längre vara tennislägret. Istället kommer det bli en kortare bok, cirka 30-40 sidor, där lägerledarskap i allmänhet tas upp, ett ämne som är intressant för många. Erfarenheter från lägret ("det lyckade lägret" syftar inte på tennislägret utan på målet att genomföra det lyckade lägret) tillsammans med vetenskapliga förklaringar kommer ligga till grund för arbetet. Bokens struktur kommer likna en "five paragraph essay" som i viss mån bygger på en tes, då det skapar en tydligare struktur (vissa ändringar kan ske):

* Inledning - vad är målet med boken och varför ser den ut som den gör? - hur man som ledare genomför ett läger så bra som möjligt (genom förberedelse, genomförande och i viss mån utvärdering - "tes")
* Förberedelse - bakgrund, planering etc
* Genomförande - hur lägret praktiskt ska ledas
* Avslut/sammanfattning (antingen uppdelat i två kapitel, med utvärdering etc i det ena och sammanfattning i det andra, eller i ett kapitel, då de i stort kommer behandla samma saker)

Exempel från lägret kommer användas, vetenskapliga experiment, undersökningar, intervjuer och erfarenheter i allmänhet. Mycket kommer tas från bloggen, då mycket av det som ska vara med i boken redan finns här. Dock kommer det vara en produkt skild från bloggen. Jag kommer behöva lägga lite tid på att lära mig InDesign, vilket är programmet som jag ska göra boken i. Anledningen till att jag väljer att lägga ned tid på att läramig ett bättre program är för att jag räknar med att det kan ge boken en tydligare struktur, en "tjockare röd tråd", samt att det går snabbare att skriva när jag lärt mig programmet. Utöver tiden jag lägger på att lära mig programmet kommer jag behöva lägga tid till att redigera och anpassa texter från bloggen, skriva nytt, strukturera etc. Allt som allt beräknar jag att jag behöver lägga ungefär 20 timmar till (mer detaljerad tidsrapport får ett eget inlägg).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0