Reflektioner kring arbetet med produkten

Jag är nu helt klar med arbetet kring produkten. Jag beräknar att jag lagt över 50 timmar på att skriva boken. Tiden har gått till att lära mig programmet jag använda programmet, InDesign, göra mer research, skriva boken, redigera, samla bilder och göra en passande layout för boken. Jag har hela tiden tänkt på målet och målgruppen och anpassat allt till dessa genom beslut i layout, språk, bilder, framsida etc - för att den ska passa de som ska läsa den så bra som möjligt.
Totalt har jag nu lagt över 150 timmar på projektet. Det är fler timmar än jag planerat tidigare, mycket på grund av att jag bytte mål, målgrupp och produkt. Med detta i åtanke skulle jag lägga mindre tid på förarbetet, lägret, då det inte blev min slutgiltiga produkt. Dock var lägret mycket användbart för produkten - jag kunde se hur saker funkade i praktiken, testa olika teorier med mer. Dessutom fick jag chansen att genomföra ett mycket bra läger, och kunde därför använda lägret som gott föredöme till boken. Skulle jag göra om projektet skulle jag därför inte struntat i att göra ett läger som förarbete - som jag skriver i boken handlar ledarskap om att praktisera - att se hur ens teorier fungerar i praktiken, vilket lägret var perfekt för. Dock skulle jag lägga mindre tid på att göra lägret så bra som det nu blev. Jag menar inte att jag skulle gjort ett dåligt läger för att det inte var produkten, utan att ett läger inte kräver 50 timmars förarbete att genomföra. Jag hade istället fördelat tiden så att jag fick relativt sett mer tid att analysera lägret i efterhand.
Jag håller nu på att förbereda redovisningen - en monter under projektdagen. Jag kommer ha utskrivna versioner av boken, affischer för den, bilder och video från lägret samt sidor från boken på datorn.

Kommentarer
Postat av: AKB

Ska bli spännande att se!

2010-03-18 @ 17:33:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0