Utformning av produkten beror av målgruppen

Att målgruppen för boken är lägerledare, där en betydande andel av lägrena är sommarläger inom olika sporter, innebär ofta att ledarna är ungdomar. Det innebär att boken måste utformas för att passa denna kategori av ledare. Dock inriktar sig boken till erfarna ledare, som har betydande erfarenheter - snarare än den som vill veta hur man ska hålla ett läger första gången. Detta medför att bokens innehåll måste anpassas efter en mer avancerad läsare. Så, snarare än att beskriva punkt för punkt hur ett läger ska genomföras lämpar sig en annan inriktning bättre, eftersom målgruppen redan kan det. Boken kommer istället diskutera med mer djup, med vetenskap, undersökningar och givetvis erfarenheter från lägret som bakgrund. Vad gäller språket är det av stor betydelse för hur väl målgruppen tar till sig boken. Att skriva med ett avancerat språk kan ge bristande intresse för ungdomar, medan ett simpelt språk inte lika väl kan beskriva det relativt avancerade innehåll som boken har. Det vill säga, jag tror att ett mer avancerat språk, tillsammans med förklarande bilder och figurer lämpar sig bäst.

För övrigt kommer källorna hänvisas till med hjälp av fotnoter, något som ger ett smidighet och flyt i texten, men samtidigt tillåter förklaringar och källor. Eftersom jag skriver boken med bakgrund av ETK Tennis Camp 09 är detta min "grundläggande källa". Att ge varje tanke en fotnot skulle bli klumpigt och göra det jobbigare att läsa. Därför har jag valt att bara hänvisa till lägret om det är något specifikt jag tar upp, exempelvis en undersökning med deltagarna i.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0